Jumaat, April 15, 2011

10 TEMPAT DI DUNIA YANG TIDAK INGIN DIKUNJUNGI

10.Great Pacific Garbage Patch – Pacific Ocean

plastic1-tm

The Great Pacific Garbage Patch, juga digambarkan sebagai Pasifik Sampah Vortex, adalah pilin dari sampah laut di Lautan Pasifik Utara pusat yang terletak kira-kira antara 135 ° sampai 155 ° W dan 35 ° sampai 42 ° N. Anggaran terkini menyatakan bahawa itu adalah lebih besar dari negara bahagian Texas, dengan beberapa anggaran mendakwa bahawa itu adalah lebih besar dari AmerikaSyarikat, namun saiz yang tepat tidak diketahui. The Patch ini ditandai dengan sangat konsentrasi tinggi dari plastik pelagis,kimia lumpur, dan puing-puing yang lain yang telah terperangkapoleh arus Pasifik Utara pilin. patch ini tidak mudah kelihatan keranaterdiri dari potongan-potongan yang sangat kecil, hampir tak terlihat dengan mata, sebahagian besar isinya ditangguhkan di bawah paras laut. Ini bukan tempat yang rata-rata ingin kunjungi.

9. Izu Islands – Japan

screen-shot-2010-03-22-at-12-26-39-pm-tm

Kepulauan Izu adalah sekumpulan pulau gunung berapi peregangan selatan dan timur dari Semenanjung Izu dari Honshu, Jepun. Secara pentadbiran, mereka membentuk dua bandar dan enam desa,semua bahagian dari Tokyo. Yang terbesar adalah Izu Oshima,biasanya disebut hanya Oshima. Kerana sifat gunung berapi mereka, pulau-pulau secara konstan dipenuhi dengan bau belerang(sangat mirip dengan bau kentut,huhu). Warga diusir dari pulau-pulau pada tahun 1953 dan 2000 akibat aktiviti gunung berapi dan berbahaya peringkat tinggi gas. Orang-orang kembali pada tahun 2005 tetapi sekarang diperlukan untuk membawa topeng gas dengan mereka setiap kali, apabila tahap gas meningkat secara tidak dijangka.

8.The Door to Hell – Turkmenistan

img_2526-tm

Sementara pengeboran diDerweze di Turkmenistan pada tahun 1971, ahli geologi sengaja menemukan sebuah gua bawah tanah yang penuh dengan gasalam. Tanah di bawah rig pengeboran runtuh, meninggalkan lubang besar dengan berdiameter sekitar 50-100 meter. Untuk mengelakkan pembuangan gas beracun, para saintis memutuskan untuk membakar lubang. Geologi yang berharap api akan keluar dalam beberapa hari tetapi telah terbakar sejak itu. Penduduk telah menamakan gua ini sebagai Pintu ke Neraka. Seperti yang dapat anda lihat dari gambar di atas, ini adalah salah satu neraka dari tempat yang menakjubkan, tapi tentu salah satu yang anda tidak mahu lawati.

7.Alnwick Poison Gardens- England

alnwick-poison-gardens-2289-full-tm

Terinspirasi oleh Kebun Bunga di Padua, Itali (kebun bunga pertama yang diciptakan untuk tumbuh tanaman ubat dan beracun pada tahun 1500-an), yang Poison Alnwick Garden adalah taman yang sepenuhnya tediri dari tanaman yang boleh membunuh. Ini menyebabkan banyak tanaman tumbuh tanpa disedari di kebun belakang, dan mereka yang tumbuh di luar bandar Inggeris, serta lebih banyak kelainan yang tidak banyak. Flame tempat tidur berbentuk mengandungi belladonna, tembakau dan mandrake. Taman Alnwick mempunyai kebenaran Home Office untuk tumbuh beberapa tanaman yang sangat khusus, iaitu, ganja dan kokain yang ditemui di balik jeruji dalam sangkar gergasi - untuk alasan yang jelas.

6.Asbestos Mine – Canada

screen-shot-2010-03-22-at-10-51-06-am-tm

Asbestos adalah satu set enam mineral silikat alami yang sangat berharga untuk ketahanan terhadap api dan suara kemampuan penyerapan. Paparan untuk hal ini menyebabkan kanser dan pelbagai penyakit lain. Hal ini sangat berbahaya bahawa Kesatuan Eropah telah melarang semua perlombongan dan penggunaan asbestos di Eropah. Tapi, bagimereka cukup penasaran untuk ingin dekat dengan barang itu,semua tidak hilang. Di Kanada di Pertambangan Thetford, anda boleh melawat sebuah lubang besar asbestos tambang terbuka yang masih beroperasi penuh. Para pekerja di lombong tidak perlu untuk memakai apa pun perlindungan pernafasan, dan dalam beberapa bahagian dari bandar terdekat. Tambang ini menawarkan bas pelancongan persekitaran mematikan selama bulan-bulan musim panas. Tiket percuma (anda akan harapkan akan ada cara lain?). Jika anda memutuskan untuk melawat, jangan lupa memakai 'fully body bio-hazard suit'.

5.Ramree Island – Burma

800px-saltwater_crocodile_on_a_river_bank-tm

Pulau Ramree di Burma adalah lubuk besar bagi 10000 buaya air masin garam besar, paling masin di dunia. Hal ini juga rumah untuk membawa nyamuk malaria, dan kala jengking berbisa. Selama Perang Dunia Kedua, pulau itu adalah tempat pertempuran enam minggu dalam kempen Burma. Ini adalah gambaran tentang salah satu malam mengerikan: "Malam [dari 19Februari 1945] adalah yang paling mengerikan. Tembakan senapang tersebar di lapangan hitam lubuk tertusuk oleh jeritan orang yang terluka hancur di rahang reptilia besar, dan kabur suara bimbang buaya berputar membuat hiruk-pikuk dari neraka yang telah jarang telah diulang di bumi.Ketika fajar, burung Vultures tiba untuk membersihkan apa yang telah dimakan oleh buaya Dari sekitar 1,000 tentera Jepun yang memasuki lubuk Ramree, hanya sekitar 20 yang ditemui hidup. "

4.Yungas Road – Bolivia

death-road-tm

Yungas Utara Jalan (Jalan Kematian atau Dead Road) adalah 61 kilometer (38 batu) atau 69 kilometer (43 batu) jalan yang menuju dari La Paz untuk ke Coroico, 56 kilometer (35 batu) timur laut La Paz di kawasan Yungas dari Bolivia. Ini merupakan lagendakerana dianggarkan bahawa 200 hingga 300 pelancong yang dibunuh setiap tahun sepanjang itu. Jalan salib merangkumi banyak tempat di mana kenderaan telah jatuh. Jalan ini dibina pada tahun 1930 semasa Perang Chaco oleh tahanan Paraguay. Ini adalah salah satu daripada beberapa laluan yang menghubungkan daerah hutan hujan Amazon Bolivia utara, atau Yungas, ke ibu kota. Kerana dropoffs ekstrim minimal 600 meter (2,000 kaki), satu jalur lebar -sebahagian besar tidak ada jalan yang lebih luas dari 3,2 meter(10 kaki) dan kurangnya rel penjaga, jalan sangat berbahaya.Lebih jauh masih, hujan, kabut dan debu boleh membuat pemandu berada dalam keadaan genting. Di jalan itu terdapat banyak tempat permukaan jalan berlumpur, dan boleh melepaskan batu dari jalan.

3.Mud Volcanoes of Azerbaijan – Azerbaijan

imgp5982-tm

Pada musim semi tahun 2001, aktiviti gunung berapi di bawah Laut Kaspia di lepas pantai Azeri mencipta pulau baru. Pada bulan Oktober 2001 terjadi letusan gunung berapi mengesan kandi Azerbaijan pada Lokbatan, namun tidak ada korban atau peringatan evakuasi. Tetapi Azerbaijan tidak memiliki gunung berapi aktif tunggal, sekurang-kurangnya bukan dalam erti biasa perkataan tersebut. Azerbaijan memiliki lumpur gunung berapi - beratus-ratus dari mereka. gunung berapi lumpur adalah kerabat sedikit diketahui dari pelbagai magmatik lebih umum. Mereka kadang-kadang meletus dengan hasil yang spektakuler, tapi umumnya tidak dianggap berbahaya - kecuali anda kebetulan berada di sana pada waktu yang salah: setiap dua puluh tahun atau lebih, meletup lumpur panas dengan kekuatan besar, menembak api beratus-ratus meter ke angkasa ,dan menyerahkan tan lumpur di daerah sekitarnya. Dalam satu letusan, api dengan mudah boleh dilihat dari 15 kilometer jauhnya pada hari letupan, dan masih menyala, walaupun pada tahap yang lebih rendah, tiga hari kemudian.

2. The Zone of Alienation – Eastern Europe

800px-pripyat01-tm

Zon Keterasingan adalah zon eksklusi 30 km/19 mi di sekitar lokasi bencana reaktor nuklear Chernobyl dan diadministrasikan oleh pentadbiran khas di bawah Jabatan Ukraine Situasi Luar Biasa(Kecemasan). Ribuan warga menolak untuk dievakuasi dari zonatau haram kembali ke sana nanti. Selama beberapa dekad initerutama penduduk lansia telah berkurang, jatuh di bawah 400 pada tahun 2009. Sekitar setengah dari resettlers tinggal di bandar Chernobyl, yang lainnya tersebar di desa-desa di seluruh zon. Setelah cuba berulang pada pengusiran, kuasa menjadi didamaikan dengan kehadiran mereka dan bahkan dibenarkan jasa pendukung terhad untuk mereka. Kerana penjarahan, ada kehadiran polis yang kuat - jadi amaran, jika anda kunjungi, anda mungkin akan ditembak atau mendapat keracunan radiasi - dan kita semua tahu betapa mengerikan tempat ini.

1.Ilha de Queimada Grande – Brazil

screen-shot-2010-03-22-at-12-02-30-pm-tm

Pinggir pantai Brazil, hampir selatan tempoh jantung São Paulo, adalah Ilha de Queimada Grande (Pulau Ular). Pulau ini tidak disentuh oleh pemaju iaitu manusia, dan untuk alasan yang sangat baik. Para penyelidik menganggarkan bahawa di pulau itu hidup antara satu dan lima ular pada meter persegi. Angka itu mungkin tidak begitu mengerikan jika ular-ular, mengatakan, 2 inci panjang dannonvenomous. Ular pada Queimada Grande, bagaimanapun,adalah spesies unik pit viper, yang lancehead emas. lanceheadgenus ular yang bertanggung jawab atas 90% dari kematian gigitan ular-berkaitan Brazil. Para lanceheads emas yang menduduki Pulau Ular tumbuh lebih dari setengah meter panjang, dan mereka mempunyai racun cepat bertindak kuat yang meleleh daging disekitar gigitan mereka. Tempat ini begitu berbahaya dan kebenaran diperlukan untuk mengunjungi tempat ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota Kaki

Ingin saya jelaskan bahawa segala kandungan di dalam blog AkuSukaSeni adalah universal dan bukan 100% datang dari idea dan pengetahuan dari saya. Saya banyak mengambilnya dari blog-blog luar atau di mana-mana web yang saya jumpa. Oleh itu, saya tidak kisah jikalau anda semua ingin mengambil segala maklumat di dalam blog ini. Tak perlu tanya lagi ya :)