Jumaat, Ogos 09, 2013

BANGUNAN BARU TERBESAR DI DUNIA


New Century Global Centre adalah sebuah bangunan pelbagai guna di Kawasan New Tianfu Chengdu, China.
- sebesar 329 padang bola sepak
- 396.24 meter lebar, 100 meter tinggi
- taman air boleh menampung 6,000 pelawat sekali gus
- skrin video terbesar adalah hampir 500 kaki lebar
- mengandungi bukan satu, tetapi sepasang 1,000 bilik, hotel lima bintang
- ada Imax skrin-14 teater dan gelanggang luncur
- untuk keseronokan membeli-belah anda, anda akan menemui sebuah bandar Mediterranean replika
- tiga kali lebih besar daripada Pentagon dan boleh memegang 20 Sydney Opera Houses didalamnya..
- kira-kira saiz yang sama seperti Monaco
- mengambil masa tiga tahun untuk membina
- mempunyai cahaya matahari (palsu) yang boleh memanaskan anda


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota Kaki

Ingin saya jelaskan bahawa segala kandungan di dalam blog AkuSukaSeni adalah universal dan bukan 100% datang dari idea dan pengetahuan dari saya. Saya banyak mengambilnya dari blog-blog luar atau di mana-mana web yang saya jumpa. Oleh itu, saya tidak kisah jikalau anda semua ingin mengambil segala maklumat di dalam blog ini. Tak perlu tanya lagi ya :)