Rabu, Mac 16, 2011

TEMPAT TIDUR DI KAWASAN AWAM

Arch Group, sebuah firma senibina dari Russia baru-baru memperkenalkan konsep Sleepboxmereka. Sleepbox ialah seperti cubehotel di Jepun cuma besar sedikit. Tujuaan Sleepbox direka ialah bagi memberi penumpang di lapangan terbang, stesen keretapi atau bas ruang untuk tidur sementara menunggu ketibaan pesawat/keretapi/bas mereka. Ketika ini ramai komuter terpaksa tidur diatas kerusi di terminal pengangkutan awam sementara menunggu beberapa jam untuk giliran mereka untuk berangkat. Dari personal experience aku ini adalalah benda yang annoying terutama kalau kita ada lay over selama beberapa jam. Flight pukul 6 petang tapi kita dah di airport pukul 12. Nak tunggu connecting flight lama lagi. Nak sewa hotel MAHAL PULAK. Maka sleepbox membenarkan orang ramai tidur dan "menyewa" bilik kecil untuk beberapa jam. Tiada lah lagi kita nampak orang tidur atas kerusi nampak macam homeless di lapangan terbang.

Sleepbox juga bakal dilengkapi TV dan WIFI.




Sumber-Don'tPanic

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota Kaki

Ingin saya jelaskan bahawa segala kandungan di dalam blog AkuSukaSeni adalah universal dan bukan 100% datang dari idea dan pengetahuan dari saya. Saya banyak mengambilnya dari blog-blog luar atau di mana-mana web yang saya jumpa. Oleh itu, saya tidak kisah jikalau anda semua ingin mengambil segala maklumat di dalam blog ini. Tak perlu tanya lagi ya :)