Khamis, November 25, 2010

KERANDA UNIK - GHANA

Mengapa keranda biasanya dari kotak yang membosankan? Sebuah bangsa Afrika kecil Ghana percaya bahawa pengebumian itu bukan perpisahan sedih tetapi mereka merayakan peralihan si mati ke dunia yang lebih baik. Mereka menempah keranda yang dibuat dalam pelbagai bentuk seperti lobster, telefon bimbit, unggas, kasut dan sebagainya. Hal ini adalah satu tradisi di Ghana.












Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota Kaki

Ingin saya jelaskan bahawa segala kandungan di dalam blog AkuSukaSeni adalah universal dan bukan 100% datang dari idea dan pengetahuan dari saya. Saya banyak mengambilnya dari blog-blog luar atau di mana-mana web yang saya jumpa. Oleh itu, saya tidak kisah jikalau anda semua ingin mengambil segala maklumat di dalam blog ini. Tak perlu tanya lagi ya :)