Rabu, Disember 29, 2010

5 PANTAI PALING BAHAYA DI DUNIA

1) Shired Island
Terletak di Florida USA dan tersenarai sebagai pantai paling tercemar di Florida. Kalau mandi kat sini siap2 la jmpa doktor sebab lepas tu kemungkinan akan dapat gatal2 kat kulit, meningitis, hepatitis dan cirit-birit.



2) Hanakapiai Beach
Terletak di Kuai Hawaii, pantai ni memang cantik tapi jangan terpesona dengan kecantikan pantai dia sebab ini adalah perangkap maut. Sehingga hari ni, seramai 82 orang dah mati kerana ombak yang kuat.



3) Gulf Coast
Pantai ni menjadi tmpat tinggal 20 ular berbisa di USA yang boleh membunuh manusia dewasa hanya dalam masa 2 jam. Kalo nak mandi jugak, siap2 la kereta untuk ke hospital terdekat dalam masa 2 jam, he3...



4) Amazon Beaches
Menjadi tempat tinggal haiwan2 pemangsa termasuk ikan piranha sebab tu kalo nk gerak pon kna hati2. Disarankan jangan mndi kt pantai nie pd musim kemarau sebab ikan2 piranha tu memang lapar tahap gaban.



5) Bolinas Beach, Calif.
Kalo berani sangat nak mandi kt sini, kena ingat 3 perkara:
1) Jangan mandi waktu malam
2) Jangan pakai barang2 kemas yang bersinar
3) Jangan mandi waktu ada luka2 kt badan. Sebabnya ada beberapa ekor jerung memag selalu ronda2 kt sini.

1 ulasan:

Nota Kaki

Ingin saya jelaskan bahawa segala kandungan di dalam blog AkuSukaSeni adalah universal dan bukan 100% datang dari idea dan pengetahuan dari saya. Saya banyak mengambilnya dari blog-blog luar atau di mana-mana web yang saya jumpa. Oleh itu, saya tidak kisah jikalau anda semua ingin mengambil segala maklumat di dalam blog ini. Tak perlu tanya lagi ya :)