Jumaat, Disember 03, 2010

SUDOKU PALING SUKAR DI DUNIA



Bagi peminat Sudoku, cuba selesaikan sudoku di atas. Difahamkan sudoku di atas mengambil masa 3 bulan untuk dicipta! Nak cipta sudoku di atas pun ambil masa yang lama apatah lagi untuk menyelesaikannya, tentu mengambil masa yang lama juga. Sudoku di atas dikatakan sudoku paling susah di dunia (The world's toughest Sudoku).

Ia dicipta oleh Dr Arto Inkala, The brainchild of Finnish mathematical.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota Kaki

Ingin saya jelaskan bahawa segala kandungan di dalam blog AkuSukaSeni adalah universal dan bukan 100% datang dari idea dan pengetahuan dari saya. Saya banyak mengambilnya dari blog-blog luar atau di mana-mana web yang saya jumpa. Oleh itu, saya tidak kisah jikalau anda semua ingin mengambil segala maklumat di dalam blog ini. Tak perlu tanya lagi ya :)