Khamis, Disember 02, 2010

KEMBAR YANG 'TER'

1. KEMBAR TERBERAT



Billy Leon McCrary dan Benny Lloyd McCrary dikenalI sebagai kembar terberat dalam sejarah dunia. Mereka lahir pada 7 Disember 1946. Billy meninggal pada tanggal 14 Julai 1979 dari kecederaan parah akibat kemalangan sementara Benny meninggal pada tanggal 26 Mac 2001.


2. KEMBAR TERTINGGI



James Lanier dan Michael Lanier pula adalah kembar seiras tertinggi di dunia dengan ketinggian masing-masing 7 kaki 6 inci. Mereka berdua merupakan pemain bola keranjang di sekolah mereka. i-dus.com turut menyenaraikan mereka sebagai salah satu pasangan kembar yang paling "Ter" di dunia.


3. KEMBAR TERTUA



Kembar tertua didunia Qiao Senior dan Qiao Junior lahir pada tarikh 18 Julai 1905, di Weifang City, Shandong, China Timur. Gambar ini diambil pada 18 Julai 2009 ketika mereka berumur 104 tahun. Mereka mengatakan bahawa mereka masih sihat dan aktif.


4. KEMBAR TERKAYA



Dualstar Entertainment Group adalah syarikat yang dimiliki oleh pasangan kembar berusia 20 tahun iaitu Mary Kate & Ashley Olsen. Mereka juga mengacarakan rancangan TV Full House. Mereka turut mencipta pelbagai peralatan remaja seperti pakaian, buku, perfume dan kasut.


5. KEMBAR TERPENDEK




John Rice dan Beras Greg dikenali sebagai kembar terpendek di dunia dengan ketinggian masing-masing 2 kaki 10 inci. Mereka lahir pada tanggal 3 Disember 1951 di West Palm Beach, Florida. Semasa belajar di universiti, mereka menyedari bahawa mereka mempunyai kelebihan dalam bidang sales atau penjualan dan keduanya memiliki karier yang baik.

2 ulasan:

Nota Kaki

Ingin saya jelaskan bahawa segala kandungan di dalam blog AkuSukaSeni adalah universal dan bukan 100% datang dari idea dan pengetahuan dari saya. Saya banyak mengambilnya dari blog-blog luar atau di mana-mana web yang saya jumpa. Oleh itu, saya tidak kisah jikalau anda semua ingin mengambil segala maklumat di dalam blog ini. Tak perlu tanya lagi ya :)