Khamis, Disember 02, 2010

AIR TERJUN NIAGARA BEKU PADA TAHUN 1911








Gambar2 air terjun ni pd masa sekarang...

Pernah kah korang tau yg air terjun yg besar ne prnah beku suatu masa dulu??? Waaaah, biar betol? X kn la air terjun yg besar nie bleh beku lak...

Ye, memang betol. Pada tahun 1911 ia telah beku disebabkan suhu dunia pada waktu tu memang sejuk. Walaupon x la beku sepenuhnya sebab masih ada air yg mengalir sikit2, tapi fenomena ni telah menjadi sejarah dunia sampai sekarang. SUBHANALLAH...




Kat bawah ni plak akibat hakisan yg teruk. Ye la, air terjun nie besar mesti ada hakisan kan. Jadi diorang berusaha untuk pulihkan dari hakisan yang teruk tu.







Pada masa sekarang, air terjun ni menjadi tempat pelancongan popular kt sana. Tgk saja la gambar air terjun nie waktu malam. Cantik...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota Kaki

Ingin saya jelaskan bahawa segala kandungan di dalam blog AkuSukaSeni adalah universal dan bukan 100% datang dari idea dan pengetahuan dari saya. Saya banyak mengambilnya dari blog-blog luar atau di mana-mana web yang saya jumpa. Oleh itu, saya tidak kisah jikalau anda semua ingin mengambil segala maklumat di dalam blog ini. Tak perlu tanya lagi ya :)